Betingelser og arbejdsprocess

Arbejdsfordeling og -process for kunde og udvikler

For at give dig et overblik af arbejdsprocessen for et webprojekt, kommer her en generel gennemgang af de typiske opgaver der skal klares før og under projektet. Samt hvilke rækkefølge opgaverne bliver lavet og hvornår de forskellige materialer skal bruges.

Step 1.a – Funktioner og sitemap

Projektet starter med at liste funktions-behov for din webside. Samt oprette en oversigt for alle ønskede og nødvendige undersider.

Disse bliver kaldt for en funtionsoversigt og et sitemap.

Step 1.b – Projektopdeling

Afhængig af projektets omfang, vil dette blive delt op i mindre underprojekter. Hvor hvert underprojekt udføres og faktureres seperat.

Note.

Prisen for det fulde projekt eller underprojekt gives først, når Step 1.a og Step 2.b er fastlagt.

Materialer der er nødvendige for udførelsen af projektet – såsom API dokumentation, eller data strukturer – skal være tilgængelig på dette tidspunkt.

Step 2 – Tilbud og del-fakturering

Der gives tilbud på projektet/underprojektet. Hvor der efter godkendelse, betales 20% af det fulde fakturerings beløb.

Betalingen er nødvendig for at sikre arbejdsløn, samt eventuelle opstartsudgifter.

Step 3 – Indhold

Kunden lever tekst og billeder, som skal bruges i layoutet for det fulde- eller underprojektet.

Note. 

Vær opmærksom på om du, eller din virksomhed har de nødvendige brugsrettigheder ( copyright ) til de tekster, billeder og software som vises på websiden.

Step 4 – Grafisk design

Der udvikles layout på de relevante sider og funktioner for projektet. Disse godkendes af kunden, inden programmeringen går igang.

Der gives som standart to korrektur-runder til hver projekt/underprojekt.

Step 5 – Design godkendelse og del-fakturering

Når det grafiske design er godkendt, betales yderligere 20%

Step 6 – Udvikling

Der fastlægges en tidsplan for programmering og fejlfinding.

Herefter lukker jeg mig inde i et mørkt rum og kommer først ud, når programmeringen er klar til test.

Step 7 – Funktions korrektur

Projektet testes af kunden og rettes efterfølgende for fejl.

Step 8 – Udgivelse og del-fakturering

Efter næste del-faktura på 40% er betalt, sættes programmeringen op på kundens server.

Når funktionerne er sat op og virker, betales de sidste 20% af projektet.

Udviklings server, projekt-start, lovkrav, samt del-betalinger

Alt det med småt, skrevet med stort.

Disse punkter er ikke gældende for time-baseret support.

Del-betalinger og korrektur godkendelser 

Inden kodningen påbegyndes skal funktioner, sitemap og det grafiske design godkendes af kunden.

Her udover betales 20% af projektet-beløbet for, at sikre arbejdsløn og eventuelle udgifter i opstarts perioden.

Der vil være yderligere tre del-faktureringer. Så fire i alt, der lyder som så;

1. rate; 20% – betales ved godkendelse af tilbud ( step 2 ), før projekt start.

2. rate; 20% – betales ved godkendelse af design ( step 4 ), før udviklings start.

3. rate; 40% – betales ved godkendelse af Funktioner  ( step 7 ), før opsætningen på kunde-serveren.

4. rate; 20% – betales når projektet er opsat og godkendt på kunde-serveren ( step 8 ).

Server- og webhosting

Kunden har altid frit valg til udbyderen af webhosting. Men web-projekter udvikles som standart på en intern server. Det gøres for at undgå ikke-godkendt kopiering af koden. Samt fjerne risikoen for udnyttelse af sikkerhedshuller i udviklings fasen.

Projektet kan flyttes over på kundens server, når 80% af det fulde projekt-beløb er betalt.

Branche-relateret lovkrav

Kunden ( webside indehaveren ) er selv ansvarlig for, at branche-relateret lovkrav til websiden bliver opfyldt.

Disse krav skal oplyses under det indledende arbejde.

Kontakt

Confirmation icon

Har du spørgsmål til et projekt, eller ønsker du at tale en idé igennem?

I så fald er du velkommen til at ringe, eller sende mig en besked med dine spørgsmål.

  • Airplain icon Send besked

Mads Hansen
Vesterbro 13, baggård, stuen
5000, Odense C.

Tlf. 60 94 27 14
info@lmp.dk
cvr. 34 51 04 07